jump to navigation

I pored dokaza koje Mugoša posjeduje, Perović negira optužbe režima – da li je vlast ćutala 13 godina a napad tempirala sada, radi očuvanja premijerove uzdrmane pozicije? December 20, 2009

Posted by montenegrobojkot in Uncategorized.
Tags:
trackback

Bivši gradonačelnik, ulični nasilnik Mugi, brbljao je prije par dana u njihovoj živoj laži o mom moračkom zavežljaju. Kad je jedan drugi mugi nešto slično zanovetao, moja pokojna majka mu je rekla: E moj jado. Lako je tebi da ne budeš Crnogorac. Ti si vazda bio nikogović i tanjevina. A kako ja da zaboravim da sam Crnogorka, šćer i unuka heroja i barjaktara, a praunuka kneževa moračkijeh. Ne znam tačno kojeg ranga je bio taj barjak koji je nosio moj đed, ali znam da na njegovom grobu u mjestu Ulica u Prekobrđu u Donjoj Morači, stoji: Đuro Dragićev Vujisić, vučedolski junak, datum rođenja i smrti, i uklesana tri ordena sa pratećom tekstualnom legendom: Medalja Obilića, Gvozdeni krst, Medalja za hrabrost. Ovo sam dužan majci kojoj je bilo mnogo stalo da se osjećam nasljednikom i njene porodice, jer je njenu braću odnijela španjolka.
Druga stvar iz mog moračkog zavežljaja je porodična tradicija. Moj đed imao je tri najamnika, od kojih su dvojica živjeli sa porodicama na njegovom imanju u kućicama koje im je on podigao. Čijoj ženskoj đeci je dao miraz kad su se udavale.
Treća stvar iz mog moračkog zavežljaja je tridest i šest kumstava koja mi je otac ostavio. Završio je karijeru kao sekretar Grafičkog zavoda i Pobjede u Podgorici, gdje je došao sa dužnosti sekretara Moračke opštine koju je po partijskom zadatku obnovio sa svojim kumom, predsjednikom, Radunom Bakićem. Ovo su mu bile dužnosti poslije političke kazne zbog toga što je, kako piše u partijskoj karakteristici, bio “bolećiv prema klasnom neprijatelju”.
Četvrta stvar iz mog moračkog zavežljaja je roditeljski nauk da se čovjek ne mjeri peđu, no pameću. Da me zasluge predaka obavezuju, a ne oslobađaju od odgovornosti. U mojoj užoj porodici koju činimo ja, moja supruga, naše dvoje djece sa svojim supruzima i naša unuka, samo desetomjesečna unuka nije doktor nauka i ne predaje na univerzitetu. Mugi stanodavac neka pita ambasadora Mura da li je tačno da je Univerzitet u Mičigenu u An Arboru, gdje sam ja bio viziting profesor, jedan od pet ili šest najboljih američkih univerziteta.
Kad neko ima ugledne prijatelje i veze u inostranstvu Mugiju izgleda da radi za strane službe. Jer sve što časni Mugi jeste i što ima, dobio je rušeći sopstvenu državu i naciju u kriminalnoj AB revoluciji za račun beogradske udbe.
U vezi sa stranim službama, za svaki slučaj, iznosim i sljedeći podatak. Moja supruga jeste porijeklom strankinja, ali ne iz porodice udbaša već prosvjetara. Jedna gimnazija i jedna stipendija za darovitu djecu u mjestu gdje je je ona rasla nose ime njenog oca.
Mugi kaže da je nešto bilo sumnjivo u registracijama Monitora. U prethodnom broju Monitora objavio sam imena stotinjak osnivača. Kako stoji u sudskom registru i aktu koji su oni potpisali 1990. godine. Imam i njihova ovlašćenja, kod suda ovjerena, na osnovu kojih sam skoro deceniju docnije dao novinarima pedeset odsto vlasništva u listu. Ja sam davao svoje, a ne Mugijevo i državno. Tu je temeljni nesporazum između mene i njega. Mugi uvijek daje i uzima – tuđe.
Možda među osnivačima Monitora ima ljudi koji ne odobravaju to što naš nedjeljnik i dalje žestoko govori o vlasti koju vrše Mugi i njegovi. Uzalud Mugi konstruiše sumnju na osnovu te činjenice. Svi osnivači su o Mugiju mislili isto što i ja kad je on kao Miloševićev udarnik išao na Dubrovnik i Vukovar, i bio vjerni drug Karadžiću i Mladiću u pokolju Srebrenice.
Mugi se pita kako sam ja i vlasnici Vijesti dobili kredite od po milion eura kod CKB i otkud nama taj finansijski potencijal. Opet Mugi udbaš i intrigant. Pitanje glasi da li smo mi te kredite dobili po zakonu i propisima banke? Odgovor je potvrdan. Da bismo dobili kredit, mi i jedan broj naših prijatelja smo založili sve što smo imali – depozite na banci, stanove, kuće, drugu nepokretnu imovinu, vlasništvo u Vijestima i drugim preduzećima… Skupilo se koliko su propisi predviđali. Tako smo odbranili Vijesti nad kojima je vlast pokušala da uspostavi kontrolu. Sad je Mugi odlučio da udari na tadašnju direktoricu banke, jer su svemoćni računali da mi menadžment banke neće dati kredit u vrijeme kad se protiv mene vodi hajka preko medija bliskih režimu. A ta direktorica, moja sestra, rekla je: “Kako bih ja nastavila da živim kad bih spriječila da se mom bratu da kredit od ove banke koji bi mu dala svaka banka uz ovakvo kreditno pokriće?” Kad smo povratili raspolaganje listom, prodali smo 50 odsto vlasništva i polovinu vratili za manje od dva mjeseca, a drugu polovinu do isteka godine. Vlast nam je nehtjeći učinila uslugu. Nečemu što je vrijeđelo 800.000 eura, oni su podigli tržišnu cijenu pet puta – na četiri miliona. Tada je počela priča režimskih šaptača o medijskom tajkunstvu. Mugi nema potrebe da priziva finansijsku policiju, poresku upravu, policiju za privredni kriminal, Interpol, tužilaštvo i ostalu živu silu, jer su oni kod nas stalni gosti. Da su našli makar euro nepravilnosti, davno bi nam pukla pogibija.
Priča o tome da sam ja ili neko u Vijestima kupovao i prodavao akcije na berzi i na spekulativnim transakcijama zarađivao 100.000 eura dnevno je elementarna laž. Ponavljam – laž. To je lako provjeriti, jer kod Centralne depozitarne agencije postoje podaci o svim berzanskim transakcijama. Nek mi se javi bilo koji građanin da odemo tamo zajedno da mu pomognem da dobije dokumenta koja, eventualno, ne bi lako dobio bez moje saglasnosti. Ja sam, nažalost, na berzi kupovao neke akcije, kao što su to činile desetine hiljada građana Crne Gore. I izgubio, jer to što sam kupio sada vrijedi šest ili sedam puta manje nego što je plaćeno.
Punačkom Mugiju je krivo što planinarim i skijam, iako sam prošao šezdesetu. Veli da se spremam da ostvarim svoje zakašnjele političke ambicije. Da mi Mugi više ne bi zavidio i bojao se: skijam za svoju dušu, profesija političara me ne zanima, niti me je ikad zanimala. Kad sam prije četrdeset pet godina bio prvak na takmičenju iz matematike, iz Partije su željeli da me politički aktiviraju. Odrecitovao sam im Petrarkinu pjesmu Il mondo cosi va. Kad sam im je preveo, naljutili su se. Pjesnik kaže: ko je hrom, htio bi da igra/ko je promuko, htio bi da pjeva/ ko je gobav htio bi da bude prav… /ko je glup htio bi da upravlja/… Il mondo cosi va/vandava sempre e vandra. (Svijet se tako kreće, tako se uvijek kretao i kretaće se.)
Ali, kakav bih ja bio potomak svojih đedova, kad ne bih ustao protiv pošasti kakva su Mugi i AB-revolucionari. Kako bih mogao biti sin i otac, i ljudsko biće, a ćutati dok oni pale Dubrovnik, ili pod nož izručuju one koji su došli da nađu spas u Crnoj Gori. I potom, dok pljačkaju naše praunuke.
Pričom o navodnoj našoj ponudi da zajedno smijenimo Đukanovića, Mugi se kandiduje u svojoj partiji za njegovog nasljednika. Naduvava se, a već je pukao. Ne postoji više mjesto u Evropi, uključujući i region, gdje bi on mogao ostati gradonačelnik, a kamo li postati premijer.
Ništa se od devedesetih nije promijenilo kod Mugija. Jedini njegov argument je bio i ostao sila. Ispod službene odore gradonačelnika je nasilnik koji teroriše slijepu ženu, bije novinare, učestvuje u istorijskim zločinima da bi se okoristio. Razmeće se podrškom koju u sistemu nasilja može obezbijediti na biračkom mjestu. Zaboravlja da su Musolini, Hitler i Staljin imali veću podršku od njega.
Nasilnik hoće da tema postanemo ja, Monitor i Vijesti, a ne njegovo nasilništvo. Mugi raznim pritiscima na tužilaštvo, sudstvo, ljekare, svog vozača, osigurava da žrtva – urednik Vijesti, bude tretiran kao krivac. To je posljednja faza ludila moći.
Pred tim se zlom ne smijem povući. I neću. Na to me obavezuju svi oni zavežljaji ljudskosti koje kao zavjet nosim u sebi.

Miodrag Perović, Vijesti

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

