jump to navigation

Stanovnici jedne nestajuće zemlje su puni nade gledali kako ljudi u trku ruše Zid November 10, 2009

Posted by montenegrobojkot in Uncategorized.
Tags:
trackback

Bilo je to prije nekih deset godina, kad sam u nekim vecernjim satima setao ulicama starog grada Praga. Grad vanredne ljepote i istorije. Dok sam prelazio preko cuvenog Karlovog mosta sjetio sam se jedne slike na kojoj se vidio genijalni Franz Kafka koji seta preko mosta i osjecaj nekog chudnog uzbudjenja i miline prozimao mi je citavo tijelo pri pommisli da stojim na istom mjestu na kojem je prije stotinak godina stajao i veliki pisac. Prelazeci dalje preko mosta i silazeci u drugi dio grada bio sam i dalje fasciniran ljepotom tih starih kuca i zgrada sa visokim tamnim krovovima i spicastim vrhovima sa ponekim oslikanim fragmentima na fasadama, raznim grbovima i figurama po njihovim obodima. Citav prizor nesumjivo je govorio da je velika kultura i istorija uklesana u svakom kamenu ovog predivnog grada. Razmisljao sam takodje o sudbinama ljudi i vremenu koje je Milan Kundera tako zivopisno predstavio u svojoj cuvenj knjizi “Nepodnosljiva lakoca postojanja”, knjizi koja je, moram priznati, bila na vise nacina prekretnica u mom zivotu i pomogla da se u toj fazi sirina mog pogleda na ljudsko postojanje za vise nijansi i sa “lakocom” jos vise otvori. Chesi su jedan disciplinovan i ponosan evropski narod i oni nikad nisu pripadali, ni kao individue ni kao drustvo, onome sto smo zvali Varsavski pakt ili mjesto iza “Gvozdene zavjese”. Njihov polozaj u istochnom bloku je bio izjednacen sa velikom patnjom i politickom borbom protiv tog polozaja tokom citavog tog procesa. Tako da je rusenje “Gvodzene zavjese” i dan oslobodjenja od ruske stege za Chehe mozda cak i jaci dozivljaj nego li pad Hitlerove Njemachke i pobjede saveznika nad fashizmom, tim prije sto je ubrzo potom jedan savznik postao i novi zavojevach. Danas smo svejdoci velikog uzdizanja Cheske kao drzave i to na vise nivoa, industrijski, ekonomski i kulturoloski. Moglo bi se reci da je prva domina, koja je proizvela rusenje gvozdene zavjese bila pad berlinskog zida. 1991 u Berlinu je odrzan cuveni koncert “Pink Flojda” pod nazivom “The Wall” a samo par godina ranije, ljudi su u trku srusili zid i zagrlili svoju bracu sa druge strane. Ulicama Berlina je kao suza klizila cista emocija. Tada je i citav istok Evrope postao uzbudjen i zbrkan i domine su se rusile jedna za drugom. Svi mi smo u tom trenu bili puni nade i u iscekivanju svijetle budcnosti, a istovrmeno nismo bili svjesni da smo stanovnici jedne nestajuce zemlje. Moja prica u ovom trenu je zalosni osvrt na apsurd koji se stanovnicima SFRJ desio nakon “perestrojke” citavog istoka Evrope.
-Mi nijesmo otisli u svijetlu buducnost.
-Mi smo otisli u proslost i krenuli da naplacujemo jedni drugima racune.
-Mi smo srusili veliku i lijepu zemlju koja je nama svima bila dom.
-Mi smo poceli da ratujemo.
-Mi smo podigli granice unutar nase lijepe i velike zemlje.
-Mi smo napravili male i nebitne kvazi drzavice.
-Mi smo podigli visoke zidove medju ljudima i narodima.
-Mi smo podigli zidove u nasim srcima.
-Mi nismo ni danas nakon dvadeset godina od pada berlinskog zida zavrsili sa podjelama.
-Mi cemo uciniti i ono sto nikome jos nije poslo za rukom niti palo na pamet, mi cemo podijeliti i same podjele!

Izvor: bloger genijalac

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

