jump to navigation

Diploma manje vrijedi od partijske članske karte October 20, 2009

Posted by montenegrobojkot in Uncategorized.
Tags:
trackback

Upisah fakultet prije 5 godina, računajući da ću, ipak, tako lakše naći posao i da će on biti ljepši od posla medicinskog tehničara.

Završih u roku, ne sa sjajnim prosjekom, ali završih. Ranije pričajući sa ljudima od struke činilo mi se da ću, kakva je potražnja za defektolozima u Crnoj Gori, prije naći posao nego doći do diplome. Uplaćujući na razne račune poprilične iznose novca na nostrifikacije i ostala čuda, računao sam da će tu biti kraj mojih muka i da ću od prve plate, koja će biti uskoro, vratiti ocu makar novac od nostrifikacije. Ali sam se preračunao. A i matematika mi je uvijek slabo išla. Nisam znao da 2 + 2 nisu 4 ako tako kaže neko sa plastificiranom karticom.

Pođoh na biro. Gospodin koji je plaćen za to da meni (nama) nađe posao kaže da mi ga oni neće naći i da treba sam da ga tražim, jer računa da ću tako imati više sreće. Izađoh kao pokisao i zapitah se gdje sam bio, zašto sam učio i u šta su moji roditelji ulagali 5 godina. Išao sam sam od vrata do vrata, tražio posao, na razgovorima su bili zvanični, pitali me ko me je poslao, gdje je radio otac i, naravno, kroz mala vrata uvlačili politiku. Poslije tih razgovora shvatili su da nisam njihov, a ja teška srca shvatih da ovaj papir koji imam i koji se savija kao fišek manje vrijedi od onog plastificiranog koji iz principa neću da uzmem. Shvatam, ali ne razumijem.

Prije par nedjelja zvao sam gospođu iz migracionog centra. Bila je ljubazna, dala mi je adrese institucija u Australiji i Kanadi koje potražuju stučnjake mog profila i koji, osim onog fišeka, ne traže i plastificiran papir, već znanje koje će da procijene.

Pročitah u vašim novinama da „inteligencija ćuti“. Inteligencija koja ne ćuti, gospodo, odavno je napustila naše krajeve, ovdje je ostala samo ona „inteligencija“ koja sluša.

Ovo su moji grad i država koji me neće samo zato što nisam postao plastificiran.

Valjda su računali da ću kada me dobro izgladne lakše progutati onaj plastificirani papirčić.

Prije 20-ak godina, neki „mudri“političar je rekao da ćemo jesti korijenje, izgleda je bio u pravu ako je mislio da se od korijenja prave plastificirane kartice!

Vama želim jak želudac, a sebi da nađem posao negdje tamo i srećan put!

Ivan Milović, Podgorica

Izvor: Vijesti, 20. oktobar

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

